2012. február 21., kedd

A blogokban rejlő veszélyek

Számomra is új kihívás lesz blogot írni. Sokan idegenkednek tőle. Sokan nehezen fogalmazzák meg gondolataikat és nem szeretik az egész világ számára elérhetővé tenni. Vannak olyanok, akik nem is interneteznek annyit. Sokan már megosztották az első gondolataikat én az  első tapasztalatomat szeretném megosztani a blogokkal kapcsolatban. Egy alkalommal két gyógyszernek néztem utána az interneten és kíváncsi voltam azoknak a véleményére is, akik már kipróbálták az adott készítményeket. Ennek legegyszerűbb módjának azt tekintettem, hogy blogokban olvastam utána. Többnyire negatív tapasztalatokat olvastam és arról számoltak be, hogy milyen rossz hatásai vannak az adott gyógyszereknek. A következő alkalommal, amikor találkoztam az orvosommal beszámoltam neki, hogy fenntartásaim vannak a gyógyszerekkel szemben, mert rossz tapasztalatokról számoltak be egyesek, akik kipróbálták. Erre az orvosom megnyugtatott, hogy nincsenek súlyos mellékhatásai és minden gyógyszernek alapvetően vannak mellékhatásai. Illetve hozzátette nem szabad blogokat olvasni és onnan tájékozódni. Viszont a szűk környezetemben nem volt tapasztalat a gyógyszerről. Illetve szeretek több helyről tájékozódni. És a gyógyszer esetében ennek, az elsődleges forrásnak a blogok olvasását tekintettem. Az interneten rengeteg információ fellelhető mégsem olyan könnyű teljes körűen információhoz jutni, sőt egyes esetekben nehéz hiteles információkhoz jutni. Pedig az én célom az volt, hogy olyanok véleményét olvassam, akik kipróbálták az adott gyógyszereket. Leginkább olyan véleményekbe futottam, akiknek rossz tapasztalata volt. Akiknek bevált a gyógyszer nem hangoztatták, vagy csak én nem találtam rá az internet világában ezekre az információkra, hiába olvastam bele több blogbejegyzésbe.
Egyik ismerősöm műszaki információknak szokott utánanézni az inteneten és evvel kapcsolatban el szokta olvasni a blogbejegyzéseket, kommenteket és sokszor azt tapasztalta, hogy félrevezető információk kélnek lábra, mivel olyanok szólnak hozzá, akik nem értenek hozzá és a még tudatlanabbakat még jobban félrevezeti. Fontos az információk kritikai kezelése és úgy érzem, hogy ennek a tantárgynak a keretén belül erre teljes körűen lehetőség van.
A tapasztalatok tükrében fenntartásokkal kezeltem ezek után a blogokat. Remélem most kellemesebb élményeket és tapasztalatokat fogok összegyűjteni. És már most sok érdekes bejegyzést olvastam és remélem a továbbiakban is így lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése